Terminology

Η ορολογία αναφέρεται σε ειδικές εκφράσεις, φράσεις ή λέξεις που χρησιμοποιούνται σε έναν συγκεκριμένο τομέα ή επάγγελμα, όπως νομικά, αθλήματα, ιατρική, επιχειρήσεις κ.λπ. Συνήθως, η ορολογία γίνεται κατανοητή από τους χρήστες σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα. είναι δύσκολο για τους άλλους να το καταλάβουν. Τούτου λεχθέντος, η ορολογία των eSports είναι ένας τομέας από μόνος του και έχει ένα ευρύ φάσμα φράσεων και ορολογιών που χρησιμοποιούνται από παίκτες στοιχηματισμού και παίκτες. Και ενώ ορισμένες από αυτές τις ορολογίες είναι συγκεκριμένες για το παιχνίδι, άλλες είναι γενικές ορολογίες.

Η ορολογία είναι ένα κρίσιμο μέρος των eSports. Πρώτον, πρέπει να υπάρχει καλή επικοινωνία μεταξύ των παικτών eSports, των οπαδών, των παικτών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών. Για τους παίκτες του eSports, η ορολογία θα μπορούσε να είναι η διαφορά μεταξύ νίκης και ήττας. Φυσικά, κανείς δεν πρέπει να βάζει ένα στοίχημα του οποίου το νόημα δεν καταλαβαίνει.

Δεδομένου ότι η βιβλιοθήκη ορολογίας των esports είναι βαθιά, αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για να μάθετε για τη γλώσσα πριν τοποθετήσετε το πρώτο στοίχημα. Το καλύτερο μέρος είναι ότι η κατανόηση αυτών των ορολογιών δεν απέχει πολύ από το να είναι δυνατή. Αυτή η ανάρτηση ιστολογίου επιδιώκει να αποκαλύψει μερικές από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες ορολογίες στον κόσμο των esports.

Section icon
Esports και ανταγωνιστική ορολογία παιχνιδιών

Esports και ανταγωνιστική ορολογία παιχνιδιών

  • Esports: Βιντεοπαιχνίδια με αγωνιστικές σκηνές. Μερικά από τα πιο δημοφιλή eSports περιλαμβάνουν το CS: GO, το League of Legends και το Dota 2.
  • Χωρισμός εις ζώνας: Αναγκάζοντας τους αντιπάλους να εγκαταλείψουν μια περιοχή με χρήση επιθετικότητας. Αυτό στοχεύει να δώσει στην πλευρά του παίκτη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εξασφαλίζοντας την πιο ασφαλή περιοχή.
  • Βοηθώ: Προκαλώντας ζημιά σε έναν αντίπαλο και στη συνέχεια αφήνοντάς τον να σκοτωθεί από έναν συμπαίκτη του. Για παράδειγμα, ένας παίκτης μπορεί να χτυπήσει έναν εχθρό και να απομακρυνθεί για λίγο. Όταν ένας συμπαίκτης έρχεται και σκοτώνει τον εχθρό, ο παίκτης σκοράρει μια ασίστ.
  • Πίσω πόρτα: Κρυφά πίσω ή γύρω από έναν εχθρό χωρίς να το γνωρίζουν, πιθανώς επειδή η εστίασή τους είναι αλλού. Μέχρι να το καταλάβουν, είναι ήδη πολύ αργά.
  • Bots: Παίκτες που ελέγχονται από έναν υπολογιστή, αλλά με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να συναγωνιστούν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Τα ρομπότ επιτρέπουν στους παίκτες να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους πριν από τους αγώνες.
  • Γεννήτρια τυχαίων αριθμών: Με συντομογραφία RNG, αυτό αναφέρεται σε ένα στοιχείο τυχαίας που περιλαμβάνεται σε ορισμένα παιχνίδια, όπως το Hearthstone.
  • Κατασκήνωση: Όταν οι παίκτες κατασκηνώνουν, μένουν σε ένα πλεονεκτικό σημείο, όπως μια γωνία, και το αρμέγουν για σκοτώσεις ή αντικείμενα. Οι διαδρομές προσέγγισης σε αυτό το σημείο είναι συνήθως περιορισμένες.
  • Συνδυασμός: Μια ακολουθία επιθέσεων όπου η μία οδηγεί στην επόμενη. Αυτό στερεί από έναν αντίπαλο την ευκαιρία απόδρασης. Δεν μπορούν καν να μπλοκάρουν ή να αντιμετωπίσουν την επίθεση.
  • Κύκλωμα: Όλες οι εκδηλώσεις esport σε ένα ημερολογιακό έτος. Για παράδειγμα, το Dota 2's Circuit περιλαμβάνει Minors, The International, Majors και φιλανθρωπικές εκδηλώσεις.
  • Μεταφέρω: Όταν ένας παίκτης έχει καλή απόδοση για να αντισταθμίσει την κακή απόδοση της ομάδας του, και η ομάδα πηγαίνει μέχρι τέλους για να διεκδικήσει τη νίκη, αυτός ο παίκτης λέγεται ότι κουβαλούσε την ομάδα.
  • Βοός: Αναφέρεται σε ένα αποτέλεσμα, ικανότητα ή ξόρκι που αυξάνει τη δύναμη ενός χαρακτήρα.
  • Αρνούμαι: Περιλαμβάνει έναν αντίπαλο που προσπαθεί να εκτελέσει μια ενέργεια εναντίον ενός παίκτη, αλλά ο παίκτης αντεπιτίθεται για να εξουδετερώσει τη δράση. Για παράδειγμα, όταν ένας παίκτης παίρνει ένα powerup πριν από έναν αντίπαλο που το είδε πρώτος, λέγεται ότι αρνήθηκε τον αντίπαλο.
  • Αιχμή στοιχήματος: Ένα πλεονέκτημα που έχει ένας παίκτης σε σχέση με ένα αθλητικό βιβλίο. Αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να αποκτηθεί με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της επινόησης ενός συστήματος στοιχηματισμού που εκμεταλλεύεται τα περιθώρια ή της μελέτης αγώνων/αγώνων για να αποκτήσετε γνώσεις που βοηθούν τον παίκτη να τοποθετήσει νικηφόρα στοιχήματα.
  • Δόλωμα: Να προσποιείται ότι είναι αδύναμος για να παρασύρει έναν αντίπαλο σε μια κατάσταση όπου μπορεί εύκολα να νικηθεί.
  • Αναλογία KDA: Ο λόγος KDA (σκοτώσεις, θάνατοι, ασίστ) είναι ο αριθμός των σκοτών, θανάτων και ασίστ που αποδίδονται σε έναν παίκτη σε έναν αγώνα.
  • Αρχάριος: Ένας παίκτης που είναι νέος σε έναν συγκεκριμένο τίτλο παιχνιδιού. Ο Noobs χρειάζεται χρόνο για να καταλάβει πώς λειτουργεί το παιχνίδι.
  • Gank: Πολλοί παίκτες επιτίθενται σε έναν αντίπαλο. Οι αντίπαλοι που καταφέρνουν να ξεφύγουν από μια παρέα χωρίς τη βοήθεια των συμπαικτών τους πιστεύεται ότι είναι πολύ ικανοί και ισχυροί. Κάποιοι συνεχίζουν ακόμη και να σκοτώνουν συμμορίες.
  • Γυάλινο κανόνι: Ένας παίκτης που σκοτώνει ή παίρνει πόντους για την ομάδα του πολύ αποτελεσματικά αλλά είναι ευάλωτος και ένας εύκολος στόχος για τους αντιπάλους είναι γνωστός ως γυάλινο κανόνι. Στο FPS, τα γυάλινα κανόνια είναι εκείνα που οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν χωρίς οπλοστάσιο. Στο MOBA, τα γυάλινα κανόνια είναι συνήθως ήρωες υψηλής ζημιάς ανά δευτερόλεπτο.
  • Προγραμματιστής: Μια εταιρεία που παράγει παιχνίδια esport. Φυσικά, υπάρχουν παιχνίδια που παράγονται από περισσότερες από μία εταιρείες. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το Call of Duty.
  • Σκοπός: Συγκεκριμένοι στόχοι ή γκολ που βάζουν την ομάδα του παίκτη σε πλεονεκτική θέση. Οι στόχοι μπορεί να περιλαμβάνουν πράγματα όπως ένα τέρας που προσφέρει λάτρεις σε μια ομάδα.
  • Kiting: Απομάκρυνση από έναν καταδιώκοντα αντίπαλο διατηρώντας παράλληλα μια σχετικά ασφαλή απόσταση.
  • Βρεφονηπιοκόμος: Συχνά βοηθά τους συμπαίκτες τους, ώστε να αποκτήσουν περισσότερη δύναμη για να συνεχίσουν να αγωνίζονται.
  • Ζούγκλα: Μένοντας στη ζούγκλα για να κερδίσετε χρυσό και εμπειρία αντί να σκοτώνετε ουδέτερους.
  • Χτίζω: Όταν ένας παίκτης χτίζει, βελτιώνει τη βάση ή τον χαρακτήρα του δίνοντάς του ικανότητες και αντικείμενα. Η περιοχή εστίασης εξαρτάται από τον τύπο κατασκευής. Αυτές οι περιοχές μπορεί να περιλαμβάνουν άμυνα και ζημιές.
  • Φυλή: Οι παίκτες που παίζουν τακτικά παιχνίδια για πολλούς παίκτες είναι γνωστοί ως clan.
  • Προπονητής: Οι προπονητές είναι φιγούρες/χαρακτήρες υπεύθυνοι για τη βελτίωση της απόδοσης μιας ομάδας. Το κάνουν δίνοντας συμβουλές, τακτικές και στρατηγική. Μπορούν επίσης να αναλύσουν τα στατιστικά των αντιπάλων.
  • Σακί: Μένοντας σε απόσταση ασφαλείας και εξαπολύοντας ζημιά σε έναν αντίπαλο σε κομμάτια μέχρι να τα παρατήσει.
Esports και ανταγωνιστική ορολογία παιχνιδιών
Ορολογία παιχνιδιών MOBA

Ορολογία παιχνιδιών MOBA

Ενώ πολλά παιχνίδια MOBA (διαδικτυακή αρένα μάχης για πολλούς παίκτες) είναι διαθέσιμα σήμερα (από το 2022), Dota 2 και Λεγεώνα των Θρύλων είναι αναμφίβολα τα πιο δημοφιλή και πιο παιγμένα σε αυτό το είδος. Επομένως, αξίζει να δούμε αυτά τα δύο.

  • Tanky: Τα τανκς είναι χαρακτήρες που, παρά το γεγονός ότι είναι αργοί, είναι πολύ δύσκολο να σκοτωθούν επειδή διαθέτουν έναν τόνο στιβαρής πανοπλίας.
  • Στριμωγός: Αυτοί είναι μεγάλοι δολοφόνοι, π.χ. σκοπευτές και δολοφόνοι, αλλά είναι πολύ αδύναμοι όταν πρόκειται για άμυνα. Το γεγονός ότι δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους τους καθιστά στριμωγμένους (μπορούν εύκολα να σκοτωθούν). Για να διασφαλίσουν ότι θα επιβιώσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, κινούνται γύρω από τον χάρτη με πολλή προσοχή, διασφαλίζοντας ότι συμμετέχουν μόνο σε αγώνες που μπορούν να κερδίσουν με τους λιγότερους συνδυασμούς, ας πούμε, έναν ή δύο.
  • Τρέφων: Ένας τροφοδότης είναι ένας παίκτης που σκοτώνεται συνεχώς από τους αντιπάλους. Ωστόσο, οι ταΐστρες μπορεί να είναι σπάνιες σε ανταγωνιστικούς αγώνες.
  • AoE: Το AoE, το οποίο εξ ολοκλήρου είναι το Arena of Effect, είναι μια ικανότητα της οποίας το αποτέλεσμα γίνεται αισθητό σε ολόκληρη την περιοχή του αντιπάλου (όπως επιλέγεται από τον παίκτη) και όχι σε έναν μόνο αντίπαλο. Αυτή η ικανότητα είναι χρήσιμη όταν αντιμετωπίζετε πολλούς αντιπάλους που βρίσκονται σε μια μικρή περιοχή.
  • Δραστήριος: Η πρόθεση μιας ομάδας να μετακινηθεί σέρνεται στη λωρίδα των αντιπάλων για να καταστρέψει τους αναστολείς, τους στρατώνες, τους πυργίσκους ή τους πύργους της. Μια ώθηση μπορεί να επιτευχθεί από μια ομάδα ή έναν παίκτη. αυτό εξαρτάται από την εξέλιξη και την κατάσταση του παιχνιδιού.
  • Τελεία: Το DoT (Ζημιά με την πάροδο του χρόνου) είναι αντικείμενα που προκαλούν ζημιά στους αντιπάλους σταδιακά μέσω δηλητηρίασης, αιμορραγίας ή καύσης.
  • Τελικός: Η πιο σημαντική ικανότητα ενός συγκεκριμένου πρωταθλητή.
  • Καλλιέργεια: Σκότωμα και τελευταίο χτύπημα creep/minions στη φάση λωρίδας.
  • Πρώτο αίμα: Η πρώτη δολοφονία κατά τη διάρκεια ενός αγώνα MOBA. Ο δολοφόνος παίρνει συνήθως μπόνους χρυσό.
  • FF: Όταν ένας συμπαίκτης ζητά από την ομάδα να «χάσει», να εγκαταλείψει το παιχνίδι και να παραδοθεί.
  • AA: Το AA σημαίνει Auto Attack, όταν ο παίκτης δεν χρησιμοποιεί καμία ικανότητα παρά μόνο τη βασική επίθεση (μπορεί να είναι είτε σώμα με σώμα μάχης είτε εμβέλεια).
Ορολογία παιχνιδιών MOBA
Η ορολογία των παιχνιδιών FPS

Η ορολογία των παιχνιδιών FPS

Το πιο δημοφιλές παιχνίδι FPS με διαφορά είναι CS: ΠΑΕΙ. Εδώ είναι μερικές ορολογίες που πρέπει να κατακτήσετε πριν δώσετε μια ευκαιρία στο παιχνίδι.

  • Οικολογικός Γύρος: Η απώλεια αρκετών διαδοχικών γύρων μπορεί να βλάψει την οικονομία μιας ομάδας, στερώντας της τη δυνατότητα να αγοράσει αντικείμενα για τους επόμενους γύρους, οι οποίοι είναι γνωστοί ως οικολογικοί γύροι.
  • Αναμμένο: Ένας παίκτης λαμβάνει ζημιά στον τρέχοντα γύρο, λέγεται ότι είναι αναμμένος.
  • Υποκοριστικό της Mary: Ένας από τους πέντε τύπους χειροβομβίδων CS: GO. Συνήθως προορίζεται να εμποδίσει τους αντιπάλους να έχουν πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο σημείο του χάρτη.
  • Kobe: Δολοφονία αντιπάλου με χειροβομβίδα μεγάλης απόστασης.
  • Anti-Eco Γύρος: Αυτό συμβαίνει όταν μια ομάδα αγοράζει πανοπλία ικανή να αποφέρει περισσότερα χρήματα ανά θανάτωση ενώ αντιμετωπίζει αντιπάλους που βρίσκονται σε έναν οικολογικό γύρο.
  • Ενίσχυση: Δύο ή τρεις παίκτες συνεργάζονται για να νικήσουν ένα εμπόδιο και να κερδίσουν ένα πλεονέκτημα εδάφους έναντι των αντιπάλων.
  • Περιστροφές: Μετακίνηση παικτών από ένα σημείο του χάρτη σε άλλο για σκοπούς άμυνας ή επίθεσης στον τελευταίο.
  • Κορυφαίος Fragger: Ένας επιτυχημένος σκοτώνει έναν αντίπαλο. Σημαίνει επίσης τους πιο αποτελεσματικούς παίκτες από άποψη πόντων και σκοτών.
  • Shot Caller: Γνωστός και ως αρχηγός στο παιχνίδι, ο Shot Caller είναι υπεύθυνος λήψης αποφάσεων εντός του παιχνιδιού για θέματα όπως ο έλεγχος χάρτη, οι περιστροφές και η διαχείριση.
  • Θεια δικη: Ο Νέμεσις είναι ένας εχθρός που κατέστρεψε τον παίκτη πολλές φορές στη σειρά - χωρίς να τον σκοτώσει πίσω.
Η ορολογία των παιχνιδιών FPS