Η προέλευση των eSports μπορεί να χρονολογηθεί από το 1971 σε μια εκδήλωση όπου διεπιστημονικοί μαθητές συμμετείχαν σε ένα vintage παιχνίδι Spacewar. Αν και δεν ήταν ένα eSport καθεαυτό, άνοιξε το δρόμο για την πρώτη ανταγωνιστική διοργάνωση gaming, το 1980 Space Invaders Championship.
Αλλά για το στοίχημα, μόνο στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το στοίχημα στα eSports έγινε πραγματικότητα. Αυτό ήταν σε μια εποχή που η σκηνή των eSports άρχισε να φιλοξενεί διαδικτυακά τουρνουά για πολλούς παίκτες. Έτσι, τα στοιχήματα θα μπορούσαν να είχαν εμφανιστεί στη σκηνή του τζόγου νωρίτερα. Ωστόσο, υπήρχαν ανησυχίες ότι οι περισσότεροι από τους παίκτες που απολάμβαναν τα eSports ήταν κάτω των 18 ετών, που σημαίνει ότι δεν τους επιτρεπόταν να στοιχηματίσουν. Επί πλέον? Τα ηλεκτρονικά αθλήματα ήταν εξαιρετικά ανεξέλεγκτα, επομένως θα προέκυπταν ζητήματα στηθαίων αγώνων.
Αλλά με τη διάδοση των ομάδων eSports, τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή. Πρώτον, τα eSports έγιναν πιο δημοφιλή, προσελκύοντας ακόμη και ενήλικες στους οποίους επιτρεπόταν νόμιμα να στοιχηματίσουν. Στη συνέχεια ήρθαν τεράστιες συμφωνίες χορηγιών και τεράστια τηλεθέαση που ανέβασαν τα eSports στο επόμενο επίπεδο.
Τα ESports είναι ένα ανταγωνιστικό χόμπι όπου οι επαγγελματίες παίκτες έχουν συμβόλαια και βαρύ μισθό, όπως ακριβώς οι παραδοσιακοί επαγγελματίες αθλητές. Υπάρχουν πολλά κορυφαία τουρνουά που προσελκύουν εκατομμύρια δολάρια σε χρηματικά έπαθλα.
Οι στοιχηματικές εταιρείες, από την άλλη πλευρά, έχουν εκμεταλλευτεί τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για αγορές στοιχημάτων eSports. Οι χειριστές σπεύδουν να προσφέρουν στους παίκτες τις πιο πρόσφατες αγορές eSports για να συμπληρώσουν τα εικονικά παιχνίδια, τα οποία δεν έχουν αυτή την ανθρώπινη επαφή.
Από όλες τις ενδείξεις, τα στοιχήματα eSports συγκαταλέγονται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία του διαδικτυακού τζόγου.
Σύμφωνα με τους πρόσφατους αριθμούς, το μέγεθος της αγοράς στοιχημάτων eSports αναμένεται να φτάσει τα 205 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027. Είναι ενδιαφέρον ότι υπήρχαν πάνω από 6,5 εκατομμύρια παίκτες στοιχημάτων eSports το 2020. Φυσικά, ο αριθμός των στοιχηματιστών eSports έχει αυξηθεί τώρα που τα eSports είναι το το νεότερο παιδί στο μπλοκ στον κόσμο του αθλητικού στοιχήματος.